דירוג נהגי הקארטינג של ישראל - מרץ 25
- האקדמיה למירוצים
- לפני 6 ימים
- זמן קריאה 3 דקות
עוקבים יקרים, שימו לב לדבר הבא – דרמה! טוב לא דרמה, אבל כן מהפך בפסגת דירוג ה-Top100 שלראשונה מאז שהושק הוא רושם שינוי בהובלתו והכל בזכות נקודה אחת בלבד. והכי מצחיק, שני הנהגים כלל לא השתתפו במירוץ האחרון שלאחריו נרשם השינוי (אבל כן במירוץ שלפניו). וזאת בדיוק המהות של הדירוג הזה. אז איך זה קרה? את כל ההסבר על איך דירוג ה-Top100 תוכלו לקרוא בהכרזת ההשקה שלו, ורק נזכיר כי הוא לוקח בחשבון את 100 המירוצים הארציים האחרונים (כ-6 שנים אחורה) כך שעם כל מירוץ חדש, המירוץ הרחוק ביותר נמחק וכך מוצא עצמו עופרי גרטי בראש הדירוג לאחר מירוצי חודש מרץ כשהוא מוביל על איציק שחר בנקודה אחת. לשם הדיוק הוא מחזיק ב-1,753 נקודות לעומת 1,752. שני מירוצים התקיימו בחודש האחרון, בראשון שבהם השיג שחר 19 נק' לעומת 15 של גרטי ואת השני השניים נאלצו לפספס בשל השתתפותם במירוץ סיבולת בינלאומי בפורטוגל. העובדה ששחר ותיק יותר לעומת גרטי ביחס לדירוג גורמת לו לאבד יותר נקודות רחוקות וזה למעשה מה שהביא לשינוי. בחודש אפריל יתקיים מירוץ אחד בלבד במסגרת אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, אך זה יהיה יכלול גם מירוץ ספרינט כך שבפועל מדובר על שני דירוגים חדשים ושניים שיקוזזו מה שימחק לשחר 40 נקודות לעומת 0 לגרטי. ואם נקפוץ קצת קדימה חודש נוסף נגלה שבמאי יתקיימו שני מירוצים בהם ימחקו לשחר 56 נקודות אך מכאן והלאה גם גרטי יתחיל לאבד יותר, 46 אם נדייק באותו חודש. אפשר לומר שנגמרה החגיגה היות ומכאן והלאה יאבד גרטי עשרות נקודות בכל חודש בדיוק כמו שחר, כך שעכשיו כל תוצאה בכל מירוץ חשובה במאבק בין השניים על ראש הפסגה.
יניב הרשקוביץ המדורג שלישי לא ממש נהנה מהעובדה שהשניים מעליו פספסו מירוץ היות וגם הוא השתתף יחד איתם באותו מירוץ בפורטוגל. לכן הפער מהם לא הצטמצם ואפילו צמח ל-351 נק' המפרידות בינו ובין שחר המדורג כאמור שני. לעומת זאת הוא מגדיל את הפער ממוטי פרץ המדורג רביעי אלא שזה כאמור לא מתחרה גם העונה כך שניתן ישר לקפוץ למקום החמישי שם מדורג אביתר נרוב שמצמצם אליו את הפער מ-203 נקודות ל-117 כעת. גם אם נרוב לא יתחרה ב-6 המירוצים הבאים, הוא יעבור את פרץ בזכות אותו קיזוז רחוק אבל הוא כן יתחרה כך שהדבר צפוי לקרות במחצית מהזמן אך זה גם תלוי במדורג שישי ירום אשד המרוחק 76 נק' מנרוב ו-193 מפרץ. רק נציין שנכון לכעת נרוב הוא הנהג שצבר סך של הכי הרבה נקודות העונה כשהמירוץ האחרון גם העלה אותו לראש דירוג אלוף האלופים.
ונקפוץ לעשיריה השנייה כשבראשה השינוי הבא – דור מלכה עולה למקום ה-11 על חשבונו של מיכה אפרים והפער בינהם עומד כעת על 11 נק'. אפרים כזכור החליט שלא להתחרות העונה מה שישפיע עליו גם בהמשך. כנ"ל גם המדורגים אחריו נדב בראון ויואב ארנון כשהאחרון כן השתתף ב-2 מ-7 המירוצים שהיו עד כה ב-2025. הבא בתור שכן מתחרה פעיל הוא גרישה בוזוב שבמקום ה-15, עם 5 נקודות מתחת לארנון ואחריו שוב נהגים שפחות פעילים. הבא הבא בתור שיכול לאיים על כולם הוא יונתן טרוק שמדורג במקום ה-20 אך צבירת הנקודות אצלו היא מרשימה ביותר עם ממוצע של כמעט 30 למירוץ. בדירוג אלוף האלופים של עונת 2025 הוא מדורג שני אחרי נרוב.
חודש אפריל יכלול כאמור מירוץ אחד הכולל גם ספרינט והוא הרביעי בסבב אליפות ה-SuperLeague Karting שיתקיים ב-25/04 במסלול קארטינג פלייס ראשל"צ. רוצים להמר כמה שינויים (אם בכלל) יהיו בעשירייה הראשונה?
השינויים הגדולים בעקבות החודש האחרון:
הקפיצה הגדולה ביותר שייכת ליותם גורן שעולה מהמקום ה-205 ל-121 (84 מקומות)
אחריו דניאל הבר מהמקום ה-203 ל-137 (66 מקומות) ונח בבלי מהמקום ה-185 ל-125 (60 מקומות)
החודש הצטרפו לדירוג 3 נהגים חדשים ואת הכניסה הגדולה עושה שבתאי לוי היישר למקום ה-167
עוד בין החדשים תום אדר נכנס למקום ה-178 ונתן חדד שנכנס למקום ה-283
מנגד, 4 נהגים יצאו מהדירוג
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 נכנסו שני נהגים – שרה עמיר מהמקום ה-109 ל-88 (21 מקומות) ורגב קאופמן מהמקום ה-119 ל-100 (19 מקומות)
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים (פרט לשניים הנ"ל) שייכת לאיתן רז שעולה 10 מקומות מה-70 ל-60 וכמוהו דניאל זייד מה-95 ל-85
אחריהם גיא מי-פז עולה 8 מקומות מה-53 ל-45 וכמוהו יוני טל מה-79 ל-71
הנהגים הבאים שעתידים להיכנס ל-100 הגדולים הם ניר מי-פז מדורג כעת 103 ונעם כוכבי המדורגת 107

Commentaires